Zametací stroje SCARAB
Webové stránky výrobce scarab-sweepers.com
Scarab Sweepers Ltd je britská společnost založená v roce 1979, která se specializuje na výrobu silničních zametačů s důrazem na ekologická a efektivní řešení. Díky inovativní technologii hydrostatického pohonu při zametání nabízí stroje s nízkými emisemi a vysokou účinností. Od roku 2011 je součástí skupiny FAYAT Environmental Solutions, spolu s renomovanými značkami RAVO a Mathieu, čímž se řadí mezi největší světové výrobce zametací techniky.
Samosběrné zametače SCARAB jsou známé filozofií
„zametání pouze s jedním motorem“ – veškeré
zametací agregáty jsou poháněny výhradně motorem podvozku, což
přináší řadu výhod:
✔ Úsporu paliva díky absenci samostatného motoru nástavby
✔ Nižší hlučnost a emise
✔ Snížení provozních nákladů
✔ Nižší hmotnost nástavby → možnost vyššího zatížení nameteným
odpadem (hmotnostně i objemově)
Další klíčovou inovací je použití nerezové oceli pro konstrukci zásobníku odpadu, což nejen prodlužuje životnost, ale také umožňuje odlehčení nástavby. Díky tomu SCARAB dosahuje jedinečného poměru mezi celkovou hmotností podvozku a nosností odpadu. Vozidla jsou navíc vybavena hydrostatickým pohonem a unikátním ventilátorem umístěným ve střeše nástavby, což dále zvyšuje efektivitu zametání. V České republice zajišťuje prodej, servis a technickou podporu těchto strojů společnost A-TEC servis. Díky této spolupráci mají zákazníci přístup k moderním, spolehlivým a ekologicky šetrným řešením pro údržbu městských komunikací i průmyslových areálů.
V České republice zajišťuje prodej, servis a technickou podporu těchto strojů společnost A-TEC servis s.r.o. Díky této spolupráci mají zákazníci přístup k moderním, spolehlivým a ekologicky šetrným řešením pro údržbu městských komunikací i průmyslových areálů.

HYDROSTATICKÝ POHON
Jedná se o systém hydrostatického pracovního pojezdu při zametání, kdy do podvozku je namontována přídavná převodovka, která umožňuje volbu transportního pojezdu (provoz klasického nákladního automobilu s ručně řazenou převodovkou) nebo pracovní hydrostatický pojezd (pístové regulovatelné čerpadlo s pístovým hydromotorem) s plynule regulovatelnou rychlosti při zametání 0–25 km/h. Na přídavné převodovce je pak dále umístěno opět hydraulické čerpadlo (dvou – nebo víceokruhové) pro pohon ventilátoru, kartáčů a příslušenství.

Jednomotorový koncept nabízí:
• Nižší spotřebu o cca. 30%
• Nižší hlučnost a emise
• Zvýšení nosnosti a lepší rozdělení hmotnosti
• Poloviční náklady na údržbu a čas servisu

Merlin 62
• Využitelný objem zásobníku na odpad: 5,5 m3
• Pro podvozky s celkovou hmotností: 12 – 16 t
• Objem zásobníku na čistou vodu: 1250 – 1800 l
Magnum 72
• Využitelný objem zásobníku na odpad: 6,5 m3
• Pro podvozky s celkovou hmotností: 16 – 18 t
• Objem zásobníku na čistou vodu: 1800 – 2500 l
Magnum 82
• Využitelný objem zásobníku na odpad: 7,5 m3
• Pro podvozky s celkovou hmotností: 18 t
• Objem zásobníku na čistou vodu: 1800 – 4300 l
Maven 65 (dvoumotorový zametač, který může být koncipován také jako výměnný)
• Využitelný objem zásobníku na odpad: 5,5 m3
• Pro podvozky s celkovou hmotností: 12 – 16 tun
• Objem zásobníku na čistou vodu: 1250 l
• Nástavbový motor DEUTZ TCD 3,6