Historie společnosti

Haller

Svoji historii začala psát značka Haller v roce 1871 když začala vyráběla vozy, do nichž se odpad nakládal zboku manuálně. Vozy byly tažené koňmi a stejný systém pohonu fungoval i koncem 19. století například u vozů na přepravu vody či úklid komunikací.

První svozový vůz se spalovacím motorem spatřil světlo světa v roce 1910, ovšem ještě nebyl vybaven žádným zhutňováním, odpad byl do něj pouze volně nakládán. Po konci druhé světové války společnost obnovila svou činnost. Koncem čtyřicátých let minulého století došlo u svozových vozů k zavedení zhutňovacího systému se šnekovým dopravníkem.

Šnekový systém nahradil v polovině šedesátých let lineární způsob stlačování odpadu. Model nástavby M 10 C byl vybaven stlačovací deskou s hydraulickým pohonem, dalším vývojovým typem byl model S, jež se v mnoha zemích ještě dosud používá.

Za další mezník v historii značky Haller by se dal označit rok 1977, kdy se poprvé objevila výrobní řada nástaveb s označením X. Tato série prošla od té doby pochopitelně také nemalým vývojem, dnes jsou vyráběny nástavby s označením X2.

V roce 1994 začala firma vyrábět kontejnerový systém LoToS a v roce 2005 představila řešení CAN open a CleAN open umožňující přenos dat mezi palubním počítačem a vyklápěčem nebo podvozkem. Tyto systémy nejenže usnadňují práci, ale jsou důležitým faktorem při stále větším důrazu na bezpečnost práce obsluhy svozových vozů. Firma A-TEC servis začala spolupracovat s firmou HALLER v roce 1998. V roce 2010 se firma Haller Umweltsysteme stala členem skupiny ZOELLER.V roce 2017 jsme uvedli na český trh novou unikátní univerzální nástavbu HALLER X2i.

FAYAT Group

SCARAB

1979: založena společnost Scarab Sweepers
1980: zaveden mechanický zametací stroj Scarab MK.1
1984: byl představen Scarab Minor na šasi Multicar M25.
1988: Scarab Major 3000 první jednokotoučový hydrostatický zametač namontovaný na vozidle.
1991: Scarab „Hydrostatic“ Minor byl uveden na podvozku SCARAB vyvinutém s motorem Ford.
1992: Scarab Major 7000 na šasi DAF 50.
1993: Všechny hlavní výrobky byly postaveny na široké škále podvozků – Iveco, DAF, Volvo, Mercedes atd.
1996: Byla zahájena výroba zametače Scarab Euro Minor poháněna motorem VW Diesel.
1997: Modely Scarab Unidrive byly představeny jako Scarab Maxim
1999: Byl předveden Scarab Monic, zametač postavený na šasi Isuzu.
1999: Řada Scarab Merlin a Magnum byla představena s přepracovaným zásobníkem pro dosažení lepšího sání a zametacího výkonu.
2001: Scarab Minor Hydrostatic, nyní vybavený motorem Euro 3 VM spolu se zjednodušenou hydraulikou.
2001: Byl uveden Scarab Magnum Plus, náš největší zametač s možnostmi zadních sacích šachet.
2003: Vyroben zametací stroj Scarab Mistral s nástavbovým motorem.
2003: CANbus byl představen v řadě zametacích vozidel.
2006: Zahájena výroba zametacího stroje Scarab M6 s nástavbovým motorem.
2010: Zavedení CANbus3.
2011: Fayat je nyní hlavním akcionářem.
2013: Model Scarab Magnum Titanium byl uveden na trh
2015: Scarab M25H významný redesign založený na Scarab Minor.
2015: Uveden na trh zametač Scarab M65T jako náhrada M6.

MATHIEU

1923: Založení společnosti MATHIEU
1928: Vytvoření nové řady zametačů určených k čištění průmyslových areálů.
1950: Zahájena výroba zametačů řady MISTRAL. Komercializace jednoho z prvních pouličních zametačů.
1979: První „kompaktní“ zametač. Zahájení výroby prvního „kompaktního“ zametače zaměřeného na čistění měst.
1994: Zahájení výroby zametačů AZURA – „Extra Compact“. Díky uvedení tohoto kompaktního zametače vyvinutého pro použití v městských centrech a ulicích (včetně historických center) se společnost MATHIEU stala lídrem segmentu.
1999: Akvizice společnosti MATHIEU YNO S.A. skupinou FAYAT, první nezávislou průmyslovou skupinou ve Francii.
2003: Modernizace výrobní linky zametačů. Modernizace umožnila zvýšit roční výrobní kapacitu na 500 zametačů ročně.
2004: Uvedení na trh AQUAZURA. První zametací stroj kombinující zametání, čištění, včetně systému recyklace vody.
2005: Oficiální prezentace nového sortimentu zametačů AZURA: Grand Azura & Azura Concept. Nová řada kompaktních zametacích strojů.
2005: MATHIEU se zúčastnil soutěže ENVIROPILOTE. Tato soutěž byla vytvořena za účelem podpory přínosů čistých ulic pro životní prostředí.
2010: Zásobníky kompaktních zametačů AZURA jsou nyní vyrobeny z nerezové oceli.
2010: Zařazení společnosti MATHIEU do skupiny FAYAT (RAVO a SCARAB).
2015: Zahájení nové platformy MC 210 kompaktních zametačů.
2017: Představení nového kompaktního zametače MC 110.

RAVO

1964: Historie RAVO B.V. začala Zijperstraat in Alkmaar, Holandsko, založením společnosti ILPERA B.V. vyrábějící a prodávající sanitační a speciální vozidla.
1970: Byl vyvinut a uveden na trh zametač VERRO CITY.
1971: ILP 4000, první kompaktní zametače na bázi vysokozdvižného vozíku. Vývoj produktu byl zaměřen na kompaktnost a obratnost vozidla. Kartáče a nasávací tryska byla namontována před přední nápravou. To řešení zlepšilo zametací schopnost stroje obzvláště obtížných zákoutích a rozích, další výhodou je, že přední kola stroje nemusí přejíždět obrubníky.
1977: Převzetí společnosti hlavním konstruktérem panem Van Raaij a přejmenování na RAVO B.V.
1980: Město Řím objednalo 26 zametačů RAVO.
1988: Společnost RAVO uvedla na trh nový zametač, který měl vyšší rychlost, větší šířku a nižší hlučnost. Jednalo se o zametač RAVO 8000. RAVO 8000 byl zametací stroj postaven na podvozku nákladního vozu a mohl dopravovat smetky přímo na skládku.
1989: RAVO 5000, předchůdce současné řady RAVO 5. Byly to také poslední vůz vyvinutý pod vedením pana Van Raaije.
1991: Výrobky RAVO úspěšně dobili trh v USA. RAVO se stalo úspěšným konkurentem zavedeného produktu USA, Elgin.
1993: RAVO 5002, inovovaná verze RAVO 5000, rychle dobyla mezinárodní trh.
2005: Zahájená výroba RAVO 3 serie a vysokorychlostní RAVO 5 serie. Nejdůležitějšími rysy této nové série byl její moderní vzhled a nově řešená bezúdržbová kartáčová jednotka, která vedla k výraznému zvýšení zametacího výkonu a podstatnému snížení opotřebení kartáčů.
2009: RAVO B.V. se stalo členem francouzské skupiny Groupe Fayat.
2014: 50 výročí RAVO B.V.